Friday, September 18, 2009

SYABAS DAN ALHAMDULILLAH! SUMBANGAN ALUMNI PERAMAH SEBANYAK RM5,000.00

from aman tamala
to maahad group
date Fri, Sep 18, 2009 at 12:37 AM
subject ALHAMDULILLAH - RM 5,000.00 UNTUK MAAHAD


Assalamualaik

Tengahari tadi, saya ke sekolah, bertemu dengan GPK 1, PK HEM dan GPK KoKu untuk menyampaikan rasa simpati PERAMAH terhadap musibah yang menimpa Ustaz Mahadhir pada hari Jumaat lepas, seterusnya saya sampaikan cek derma bernilai RM5,000.00 yang telah berjaya dikumpul daripada alumni.

Saya dimaklumkan bahawa RM24,000.00 yang disamun itu, RM14,000.00 adalah duit guru-guru Mahad yang meminta jasa baik Ustaz untuk menukarkannya di bank manakala baki RM10,000.00 adalah duit derma untuk diagihkan kepada pelajar- pelajar miskin dan yatim di Maahad. jadinya... pihak sekolah telah bermesyuarat dan bersetuju menggunakan duit tabung surau dahulu untuk agihan kepada pelajar. manakala duit guru- guru, perlu dipulangkan. Walau bagaimanapun saya dimaklumkan ramai guru yang 'menghalalkan' portion mereka. Namun saya juga dimaklumkanbahawa ustaz telah membuat personal loan dengan Bank Rakyat untuk cover duit rakan- rakan guru..

Sehubungan itu, pihak PERAMAH sangat2lah berterima kasih kepada semua alumni yang telah menderma utnuk tujuan tersebut. InsyaAllah duit itu akan dimasukkan kembali ke tabung surau oleh pihak sekolah...Semoga jasa baik dan keikhlasan sahabat-sahabat mendapat ganjaran daripadaNya.

Kita sama-sama doakan agar maahad yang kita sayangi..terpelihara daripada musibah dan bencana yang menyukarkan,


SELAMAT MENERUSKAN PUASA RAMADHAN
      SELAMAT MENYAMBUT AIDIL FITRI
             SELAMAT BERPUASA ENAM SYAWAL

No comments:

Post a Comment